Leaderboard

Wednesday, May 16, 2012

Mengimbas kenangan SMK SANZAC batch 2010 part 1



"SMK SANZAC yang tercinta'
itulah bait-bait lirik yang masih aku ingati...itulah senikata lagu sekolah SMK SANZAC yang tidak pernah luput dari ingatan...di situlah aku jatuh dan bangun kembali...walaupun blog aku agak terlewat dari tahun aku mula bersekolah di sana,namun aku masih ingat setiap kenangan yang berlaku...

2006

mengingati peristiwa-peristiwa sewaktu aku masih di tingkatan 1 Anggerik...tahun 2006.Waktu itu, aku masih digelar antara budak yang pendiam....masih terbawa-bawa perangai sekolah rendah di SK TANJUNG ARU 1... takut mahu bersuara....memang pelajar pasif la aku tu di kelas... haha... masih ingat lagi, guru kelas aku Puan Juliana Nordin. Beliau menjadi guru kelas aku sehingga tingkatan 3 Anggerik. Beliau mengajar subjek Bahasa Inggeris. Pendiam pendiam aku pun, tetap ada kawan juga tau. Dalam kelas nampak pendiam tapi apabila dengan kawan aku yang dua orang ni, memang 'non-stop' ketawa. Namanya Farah Aimi dan Suriani. Ada saja yang mahu diketawakan. Hal kecil pun mahu ketawa. Pelik kan? haha tapi itu la antara kenangan aku waktu masih mentah. Hujung tahun tu, aku join Pertandingan Catur (CHESS). Ikut program Pandu Puteri. Itulah langkah pertama aku untuk berubah dari pasif kepada aktif. ^_^

2007

Tahun ni cukup bermakna untuk aku. Kenangan yang terlalu manis untuk diungkapkan. Selepas join persatuan, aku mula masuk ke bahagian jawatan-jawatan dalam sekolah. Tau aku jadi apa? hehe Pengawas Sekolah. Maka beruniform serba biru la aku mulai dari tahun itu. ^_^ Itu juga saat pertama kali aku bercakap di atas pentas ketika perhimpunan. Sebab waktu tu semua pengawas akan bergilir-gilir untuk menjadi pengacara majis perhimpunan tiap-tiap hari Isnin. Pertama kali juga aku pakai blazer..hehe..masih ada blazer tu sampai sekarang :') Mulai dari tahun itu juga, sifat berani aku semakin terserlah dan hilang rasa gentar dengan orang lain. Rasa malu dan pendiam tu akhirnya terbuang perlahan-lahan.... Sebenarnya, jadi pengawas ni, bukan mudah...tahun tu, pengawas sekolah senior2 semua hebat-hebat..memang aku respect dengan kepimpinan diorang. Pada mulanya ada pemilihan untuk jadi pengawas. Zaman aku dulu, ramai pelajar berebut-rebut untuk jadi pengawas. Memang top la jawatan tu dulu. Mulanya aku tidak tersenarai dalam pemilihan tu, kecewa tu ada..sampai dalam kelas, aku nangis senyap-senyap. Gara-gara x terpilih. Kawan-kawan aku yang dah memang pengawas, adriana, sharinah, syafiqah, rohana dan sulis pujuk guru pengawas kami untuk terima aku masuk. Kerana diorang la, aku diterima masuk pengawas.^_^ Semakin ramailah kawan aku,semenjak aku jadi pengawas tu..Aku sempat join Kem Jati Diri Pengawas tahun tu..Itulah juga pertama kali aku camping. Tidur dalam khemah, naik Flying Fox, wat abseiling dan repelling. Lepas tu jelajah Bukit Kopungit. Dilatih oleh pegawai JPA. itulah antara kenangan yang terindah tahun itu. Aku juga bertuah sebab ditemukan dengan 3 orang rakan baik aku, ANNAISS NISWATIN SAIDIE, NURAIN DUALIN, dan NOOR AQILAH AZMAN. Memang banyak masa yang kami luangkan sama-sama. Siap ada nama geng lagi..A4 gurlz. Macam nama kertas..hahaha...

2008

Tahun ini adalah tahun PMR..seorang dari rakan A4 gurlz aku telah berpindah ke Johor, Noor Aqilah Azman. Hanya tinggal kami bertiga sahaja lagi. Tahun tu, aku lebih tumpukan kepada pelajaran. Kokurikulum sudah kurang sikit..hehe...tapi bukan berhenti dari aktif, cuma mahu tumpu pada PMR sahaja... :D


To be continue............
*Nantikan cerita 2009-2010 ya.. part 2~ ^_^


No comments:

Post a Comment

thanks for the comment :)

Large Rectangle

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...