Leaderboard

Tuesday, May 8, 2012

new me !! ^_^

assalamualaikum..
greeting bloggers! good day isn't it ?
hehe...speaking ureng putih la pula... ^_^

camna mau mula ar,,,hehe gini bah..
tahun ni saja dah macam2 jenis fesyen2 tudung aku try test...HAHA
ha....yang gambar ni, paling history la..sebab di mana2 pun pergi, asyik2 tudung bawal...

maka, kalau ada angin2 tu..terutama naik bas, bila kena2 angin tu..mula la wanita yang bertudung camni ni membetulkan tudung masing-masing..termasuk juga aku...HAHA
mana tidaknya, kain pula ni kan...cepat sangat biyut sana sini bila kena angin...HUWAHAHA..
(kenapalah aku ketawa pelik gitu..haishh..)

jadi beberapa bulan selepas itu..bertukar la wajah baru ! haha TADAA..! 
opss...bukan pembedahan palastik ya....maksudnya, aku tukar fesyen tudung lagi...HIHI...
yang ni cuma mata jak la yang x berapa asli sebab aku pakai contact lens..
cerita pasal kanta lekap ni kan, penjagaannya kena sangat sangat rapi...
dan paling penting belilah di kedai kaca mata yang telah diiktiraf oleh Jabatan Kesihatan...
lagi satu, kalau dah namanya contact lens tu kan, mestilah x tahan lama kan....
so...kalau dah gitu....buang tu kanta lekap kalau dah lepas dari 3 bulan dan belilah baru...
oh ya... ada lagi ni...kalau dah tu..kena beli casing untuk lens..dan sekali dengan cecair pencuci lens...
lagi satu 'eye mo' atau 'eye drop'...ala yang untuk segarkan mata tu....
supaya mata tidak terlalu kering...beli yang boleh digunakan ketika memakai contact lens..

macam yang orang lain dah uar-uar kan di facebook, twitter, lama web yang lain tu...
dorang kata jangan pakai ketika berada dalam kawasan yang berhaba...
contohnya, tengah memasak,BBQ ka... 
sebab....contect lens ni PALASTIK....heheh (plastik ya...)
jadi.....yang bercadang untuk memakai kanta pelekap atau nama glamournya CONTACT LENS...
pastikan ianya selamat untuk digunakan....cek la mata dahulu sebelum menggunakannya.. ^_^

HAIIHH....panjang lebar aku berceloteh pasal lens ni.... xD

ni yang terbaru...hehe aku dah mula pakai pashmina...
lebih labuh dan selesa... :)
tertarik dengan penampilan LOO JO YEE..
seorang gadis yang baru masuk Islam ketika berusia 17 tahun... 
ingin tahu kisahnya...klik link di bawah...... ^_^


namun macam macam fesyen sekalipun...
tudung bawal masih juga aku gunakan sehingga kini..hehe

*ingat...no bonggol2 di belakang kepala ya wahai wanita Muslimah sekalian.....

*************

No comments:

Post a Comment

thanks for the comment :)

Large Rectangle

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...